Nieuwe passende baan voor medewerkers van klanten van Beter
Beter is de voormalige interne arbodienst van ABN AMRO en sinds 2003 een zelfstandige dochteronderneming met 90 bevlogen medewerkers en professionals en een groeiende groep klanten. Beter schakelt Solid Sense in voor de begeleiding van re-integratie 2e spoortrajecten. De samenwerking verloopt naar volle tevredenheid. Dit heeft er inmiddels toe geleid dat Solid Sense niet alleen voor ABN AMRO werkt, maar ook voor andere relaties van Beter.

Uitdaging
Nieuwe passende baan binnen de wet- en regelgeving van de Wet Verbetering Poortwachter voor medewerkers van klanten van Beter.
Aanpak
Onze aanpak is te allen tijde persoonlijk en op maat. Wij vinden het essentieel dat onze begeleiding nauw aansluit op de specifieke omstandigheden, wensen en behoeften van een medewerker. Onze relatiemanagers zorgen voor de beste match met een van onze re-integratiecoaches. Zij zijn allen zeer ervaren en goed op de hoogte van de Wet Verbetering Poortwachter en de eisen waaraan een traject moet voldoen. Naast de afspraken tussen coach en medewerker onderhouden
wij nauw contact met alle betrokken partijen en deskundigen tijdens het traject. Wij werken pro-actief, resultaatgericht en doen er alles aan om Beter te ontzorgen.
Resultaat
Tot op heden hebben we 89 trajecten naar tevredenheid begeleid.
Solid Sense ontzorgt echt en dat maakt weer dat ik kan loslaten, vertrouwend dat het goedkomt!
Rita Tselepis: “Solid Sense is voor mij een volwaardige sparringpartner. Ze denken met je mee, hebben voor complexe dossiers altijd een oplossing en hun begeleiding is volledig toegespitst op de persoon. Daarbij zien ze een medewerker als persoon en niet als dossier. Ze luisteren goed naar iemands verhaal, de bijzonderheden en kijken echt naar de persoon alvorens ze een koppeling maken met een coach. Zeker bij re-integratie vind ik maatwerk zo belangrijk, geen mens is hetzelfde.
Ze leveren een ouderwets goede service en tonen betrokkenheid op alle niveaus. Ook de bevlogenheid van de coaches vind ik sterk. Dat uit zich onder andere in de manier waarop ze hun trajecten begeleiden, niet alleen betrokken maar net ook dat stapje extra. Bijvoorbeeld wanneer ze een leidinggevende niet kunnen bereiken, leggen ze zich daar niet bij neer. Ze bellen net zolang tot er contact is. Op een prettige manier met hart voor hun werk en vanuit een drive om ervoor te willen zorgen dat het goed komt.
Op een zeker moment had ik een lastig dossier van een medewerker met veel beperkingen. Vanwege medische problemen zat deze persoon in het buitenland. Toen Solid Sense aangaf ter plekke een coach te hebben, verbaasde me dat eigenlijk niet meer!
De bevlogenheid van de coaches vind ik sterk. Dat uit zich onder andere in de manier waarop ze hun trajecten begeleiden, niet alleen betrokken maar net ook dat stapje extra.
De samenwerking is prettig: korte lijntjes en laagdrempelig in het contact. Ik kan met alle vragen bij ze terecht en voel ook geen gêne om te bellen. Dat geldt ook voor de coaches; iedereen is makkelijk benaderbaar en belt snel terug. Alles wat belangrijk is in een zakelijke relatie.
Beter is adviseur van ABN AMRO. Wij vinden het belangrijk dat onze klanten de best mogelijke service krijgen en leggen de lat voor onze eigen dienstverlening hoog. Daarbij is Solid Sense ook ons visitekaartje. De werkwijze van Solid Sense lijkt erg op die van ons. Daarom raden wij Solid Sense ook aan bij onze andere relaties van waaruit weer nieuwe samenwerkingen ontstaan.
Solid Sense steekt voor mij met kop en schouders boven andere bureaus uit. Het is het eerste bureau waarop we volledig kunnen vertrouwen. Medewerkers zijn in goede handen en afspraken worden nagekomen. Solid Sense ontzorgt echt en dat maakt weer dat ik kan loslaten, vertrouwend dat het goedkomt!”.
Meer informatie over onze re-integratietrajecten
Bekijk onze website. Of neem direct contact met ons op om vrijblijvend meer informatie over verzuim en re-integratie te ontvangen via info@solidsense.nl of bel 085 130 34 31.